MR

Gradiva trden odnos?

Objavljeno 18.09.2018
Maja Rogelj


Včasih imamo občutek, da tisti Da nima več pomena in da je edina rešitev iztop iz vlaka ... in da mogoče vstopimo v drugi vlak in upamo, da bo tam nebo ostalo jasno.  Zato je tu vedno IZZIV. Se bosta tisti roki lahko držali za vedno?

Kako to doseči?

Zgodba para je kot potovanje ... z vlakom. Na prvi tir pripelje vlak ljubezni, nebo je jasno in sonce sveti. Vse nam greje srce in vsi pogoji za lepo potovanje so tu. Potem pa se razmere spremenijo ... dež, megla, led ...

"Vedno obstaja kraj, kjer še nismo bili in nekaj o drugem, kar moramo še odkriti."

(Esther Perel)

Tako nam v življenje pripelje vlak. Vstopimo vanj in tam spoznamo drago osebo. Drugega, ljubljenega, ki iz brezimnega potnika postane " Ljubezen." Ko ognjevita izkušnja zaljubljenosti mine, pridemo do pravega poznavanja, zaupanja in odnos se neprestano spreminja, se razvija, kot raste mali otrok.

Iz sožitja v razlikovanje. V tej drugi fazi, ko odkrivamo razlike se gradi zaupanje. Gre za oddaljevanje in pribljiževanje ... Kot mali otrok hodi od mame v svet. V zadnji fazi doseže medsebojno odvisnost.

Svoj najglobji JAZ spoznavamo SAMO preko drugega človeškega bitja. Na tej "magični" stopnji življenje v paru partnerja zgradita tudi TEMELJE njunega odnosa. Za te temelje je potreben POGUM ... Biti to kar si in ISKRENOST.

Ko se otrok začne plaziti, ga spodbuja radovednost in prične raziskovati. Ustvaril si je trdno in celovito notranjo podobo svoje mame in sedaj se brezkrbno podaja v svet in spet vrača nazaj. 

Tudi ob vsakdanjem druženju s partnerjem pridejo na površje njegove značilnosti, meje. Opazimo, da je partner drugačen. Razumeti se je težje, pojavljajo se prepiri ... to je trenutek krize, prehod v drugo stopnjo. Zavedati se moramo, da le krize omogočajo razvoj in obstanek. Veliko psihičnih težav odraslih se rodi prav iz ustalitve na tej stopnji razvoja.

Le kaj bi se zgodilo z otrokom, če se ne bi ločil od mame? "Dobro počutje" temelji na iskanju užitka za vsako ceno in izogibanju bolečine.

Biti dobro, počutiti se dobro? Kaj vam to pomeni? 

Je to sposobnost posameznika, da svoje življenje živi zavestno, spontano, intimno in etično ... podprto z načeli in vrednotami posameznika?

Na tej stopnji se odnos bogati z voljo, spontanostjo, vztrajnostjo, trudom in ustvarjalnostjo.

Pomembno je pojasniti, izraziti svoje misli in se poiskati tudi takrat, ko se ne doživljamo enako kot prej, tudi ko bi bolečina, jeza, razočaranje lahko pripeljali do tega, da bi se zaprli vase.

Tako vsak par prispe do stopnje medsebojne odvisnosti.  Tu ima vsakdo izoblikovano identiteto in oba dajeta v skupnost sebe ... in tako ustvarjata novo identiteto "midva". Ko pride do navezanosti, takrat ima odnos trdne temelje. Zaznavamo, da je drugi globoko v nas. Navzoč v našem čutenju, izbiranju in v vedenju. 



Pa vemo, da je par dinamična stvarnost, ki se nenehno razvija.  Kot otrok. Nemogoče je, da ne bi komunicirali, kajti to je navigacijski sistem v odnosu, ki partnerjema zagotovi, da jima je vsak cilj, velik ali mali ne uide izpred oči in da vedno potujeta z roko v roki.

To je možnost, da v nas dozori globlje dojemanje nas samih in partnerja.

V komunikaciji ločimo dve ravni. Besedno in psihološko (višina, barva glasu, ton, ritem, hitrost). Če sta ravni skladni je sporočilo jasno, kadar na ravneh ne sporočamo isto, pride do težav.

Transkacijska analiza pravi, da lahko vsak človek ČUTI, MISLI in se VEDE kot otrok, kakršen je bil v različnih fazah svojega razvoja, kot starševski lik, ki ga je ponotranjil med odraščanjem in kot odrasel, ki je danes.

Če kot otrok nisi smel izraziti bolečine, se tudi kot odrasel zapreš. Npr. napadalni, uničevalni impulz iz otroštva, povzročajo nenehno poniževanje in ravnanje kot s predmetom, kljub ljubeči drži in ne kot z živim bitjem. Vredno je opazovati za koga človek najprvo poskrbi.

Če se znajdete v situaciji, ko se ne znate več izraziti in slišati otroka v sebi pojdite po pomoč. Pojdite po MOČ, da se boste lahko v življenju premaklili naprej. Obrnite se na nekoga, ki se mu zaupate in vas ne bo obsojal, temveč vas bo podpiral na vaši poti in vam jo razsvetljeval.

Sva eno? Razumeva lastna delovanja? Kako rešujeva izzive?

Tudi sama nudim osebne in partnerske pogovore, kjer ima vsakdo prostor, da se lahko iskreno izrazi in z razumevanjem svojega otroštva in razvojnih faz odkrivamo postopoma navade in vzorce, ki so leta delovali in pripeljali do trenutnega stanja posameznika.



Razumeti moramo, da imamo različne predstave o svetu in te nikoli ne ustrezajo resničnosti.  So kot različni zemljevidi ... vsakdo ima svoje poudarke. Kajti obsataja le resničnost, ki jo nekdo zaznava in ji da svoj pomen.

Sito, skozi katero beremo resničnost, začnemo graditi v otroštvu preko svojih čutov. Skozi vid, sluh, tip, okus, voh. Poleg pa vplivajo še na ša osebna zgodovina, naše izkušnje in prepričanja o sebi, drugih in o svetu. 

Na naš pogled na svet vplivajo ZAKLJUČKI, narejeni na podlagi ČUSTVENIH PREDSTAV. Iz otroštva, ko še nismo bili zavedni.

Zato prihaja do manipulacije v komunikaciji ... gre za vsiljena mnenja (o vzgoji otrok, o spolnosti, o odnosih s primarno družino).

Posledica je konflikten odnos, v katerem ne zmoremo sproščenega pogovora. Ker vsakdo nosi svojo resnico! Rešitev se skriva v tem, da pozorno poslušamo drug drugega in ob tem pustimo svojo resnico na strani.  Le na tak način se lahko zorni kot razširi in stališče partnerja postane RAZUMNO in ZANIMIVO. Le tako se ustvarja zdrava skupna predstava o svetu in življenju. To pa se zgodi le takrat, ko vsak obrazloži in pojasni svoje razloge, da se začutijo čustva in globji pomen stališča.

 



Zato je nujna konstruktivna komunikacija v odnosu. .. prvo zahteva ustaviti se. Prenehati z delovanjem in si vzeti čas. Le tako se sploh lahko uglasiš s srcem in dušo drugega. Vedno se izražati v prvi osebi. Znati je potrebno poslušati, se osredotočiti na bistvo pogovora, odgovarjati naravnost, se odpovedati in ne zbirati nalepk, jasno sporočati potrebe, želje in načrte, izogibati se je dobro branjem misli in vedno preberimo resničnost naših slutenj!

Da se naučimo teh veščin je včasih potrebno kar nekaj časa. Ker v skupini lahko opazujete dinamiko, delovanje in razmišljanje večih oseb, se je zelo smoterno vklučiti v kakšno pogovorno skupino, kjer se lahko zaupate in  najhitreje priučite teh veščin.

V šolskem letu 2018/2019 pogovorne skupine potekajo ob ponedeljkih ob 18:30 uri po redni skupinski vadbi v naravi. Vključujejo pijačo in prigrizek za simboličen prispevek. Pogovorna zaupna intimna skupina poteka uro in pol in deluje v krogu desetih ljudi. Tudi vas zanima kako se drugi soočajo z življenjskimi izzivi?

Za več informacij pišite na maja.rogelj@gmail.com